Interview KELME Global Sales Director

Waarom wij dit doen? Is de vraag die wordt gesteld aan Global sales director Simon Kalika.

“Wij verkeren met zijn allen in zeer moeilijke omstandigheden. De voetbalwereld is onze wereld, en dat is voor ons een wereld van mensen.

Ook in moeilijke tijden moet je klaar staan voor je mensen”.

Of wij het niet moeilijk hebben? “ Oh jazeker, het raakt ons niet alleen in Nederland, maar wereldwijd.

Ons hoofdkantoor is gevestigd in Valencia waar ik al maanden niet ben geweest. Via skype en teams vergader ik dagelijks met de salesmanagers.

Het is overal lastig. Per regio/land proberen wij te bedenken hoe we voetbalteams kunnen helpen”.

Hoe gaat de branche hierop reageren? “Een gerenommeerd Duits merk heeft 1,5 miljard staatssteun aangevraagd. Dat geeft de ernst in  onze branche wel aan.
Meer dan 85% van de merken heeft nu al cashflow problemen, 40% is al afscheid aan het nemen van personeel en 70%  krijgt problemen in de supply chain.
We moeten elkaar helpen, in oplossingen denken en nog meer dan ooit focussen op onze core business”.

 

Gaan de clubs het redden?  “Geen twijfel. Voetbal is by far de grootste sport ter wereld. In vele landen is het sterker dan religie. De liefde voor de voetbalsport is groot.
Ook in Nederland. Clubs gaan zeker nog een moeilijke tijd tegemoet, maar daar komen ze wel uit. Samen in oplossingen denken, samen doen, elkaar helpen en zeker niet egoïstisch handelen”.

 

Wat is de boodschap? “Alle partijen moeten hun verantwoordelijk nemen, de overheid, de KNVB en ook de bedrijven die actief zijn in de voetbalbranche.
Alleen samen kunnen we hier uit komen en op deze wijze willen wij onze bijdrage leveren. Niet voor niets hanteren wij de slogan LEAVE YOUR MARK.

Daarom wensen wij alle voetballers en voetbalsters en dus de clubs ontzettend veel succes”!

Last but not least – Toekomst KELME?  “Kelme is een merk met passie voor de sport. Dit is geen marketing slogan voor ons.
Kelme groeit wereldwijd hard met als resultaat dat we komend seizoen clubs hebben spelen in de twee sterkste voetbalcompetities ter wereld.
De Premier League en Primera Division .

Daarnaast hebben we de afgelopen jaren hard gewerkt aan het realiseren van two central warehouses met een capaciteit van meer dan 23.000 m2. De nieuwe collecties zijn adembenemend. Niet alleen in teamkleding, maar ook in schoenen en casual kleding.
Met de supply chain in eigen hand zijn wij klaar voor de toekomst.

In Nederland willen wij clubs blijven helpen en spelers laten trainen en spelen in het merk van de toekomst”.